۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴

معاون پژوهشی وزارت علوم :

دسترسی دانشگاه ها به پایگاه های علمی هنوز وصل نشده است

دسترسی دانشگاه ها به پایگاه های علمی هنوز وصل نشده است

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه رشد علمی نیازمند زیرساخت لازم است، گفت: هنوز دسترسی دانشگاه ها به پایگاه های علمی و بین المللی وصل نشده و درحال برنامه ریزی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: رشد علمی نیازمند دانشگاه های فعال، مجلات علمی، شبکه های ارتباطی، اعطای تسهیلات پژوهشی و ارتباطات بین المللی است که طی سال های گذشته در این حوزه ها دچار معضل بودیم و هنوز ارتباطات دانشگاه ها با پایگاه های علمی برقرار نشده است.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درخصوص رشد علم و فناوری در کشور بیان کرد: در حوزه علم و فناوری به حواشی پرداخته می شود درحالی که توجه به اصل موضوع علم و فناوری کمرنگ شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: رشد علمی تنها مربوط به یک سال نیست بلکه شرایط امروز در این زمینه چهار سال آینده قابل مشاهده است و ارزیابی فعالیت این دولت در حوزه علم و فناوری طی چند سال آینده مشخص می شود.

احمدی با بیان اینکه برای رشد علمی باید زیرساخت های لازم فراهم شود، گفت: اعتبار تحقیقات و پژوهش در کشور عربستان ۷ میلیارد دلار است این درحالی است که اعتبار کل آموزش عالی ما حدود  ۱.۷ میلیارد دلار است.

کد خبر 2877958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha